Flytte - spørsmål og svar

Nedenfor finner du de mest vanlige spørsmålene vi får henvendelser om når det gjelder flytting.

Hvis jeg flytter - hvilken informasjon trenger Drangedal Everk?

Hvis du skal melde fra om flytting kan du fylle ut dette skjema, eller sende oss en e-post til post@drangedaleverk.no med følgende opplysninger:

  • dato for flytting
  • målernummer og målerstand på flyttedato
  • din nye fakturaadresseadresse
  • navn og telefonnummer på den som overtar abonnementet /evt  huseier

Du kan også kontakte oss på tlf 35 99 70 00

Kan jeg ta med meg fastprisavtalen min hvis jeg flytter?

Ulike strømleverandører kan ha ulike rutiner vedrørende dette.  Vi anbefaler deg derfor å ta kontakt med din strømleverandør.

Må jeg ha navn på ny kunde som flytter inn når jeg flytter ut?

Når du flytter ut må vi ha navn og telefonnummer til den som overtar måleren. Eventuelt huseieren. Hvis ikke noen skal overta, må vi stenge anlegget.  Da trenger vi navn og telefonnummer til kontaktperson for å få tilgang til sikringsskapet. Vi har 5 virkedagers bestillingstid på å stenge av måler.

Hvorfor er jeg nødt til å ha måleravlesning på utflyttingsdato?

Vi må ha måleravlesning når du overtar eller flytter fra et anlegg for å avregne tidligere kunde. Tidligere kunde vil da betale for forbruk frem til denne måleravlesningen og ny kunde starter sitt abonnement fra samme måleravlesning.

Jeg ønsker å bytte faktura / postadresse - hvordan går jeg fram?

Hvis du ønsker å bytte fakturaadresse, e-postadresse, telefonnummer eller lignende, klikker du deg inn på "Din side" deretter velger du dine opplysninger. Du kan også ringe oss  på tlf 35 99 70 00.